ترفند کامپیوتر

تبلیغات

رفع و حل ارور و مشکل Unfortunately has stopped در برنامه

راه های برطرف کردن مشکل توقف برنامه ها در اندروید

ارور-نرم-افزاری

 

در این مطلب می خواهیم در باره ی راه های حل مشکلات متوقف شدن ناگهانی برنامه ها در اندروید صحبت کنیم.

تابه حال چند بار هنگام کار با گوشی اندرویدی خود در هنگام استفاده از برنامه ها و باز ی ها پیام توقف ناگهانی یا Force close را دریافت کردید!!!؟برای حل مشکل خود با مای تک همرا باشید.

ما برای شما راه حل ها را به چهار دسته تقسیم کرده ایم:

1.:قسمتی از فضای برنامه ها و بازی ها را پاک کنید:

در این روش ابتدا باید به بخش تنظیمات در گوشی اندرویدی خود بروید سپس در این بخش به دنبال بخش Application Manager بروید (نام این بخش با توجه به نوع دستگاه شما می تواند متفاوت باشد).بعد از آن به سربرگ All بروید.

حال در لیست برنامه های پیش روی شما برنامه ای که از آن پیغام خطا در یافت نموده اید را انتخاب کنید ،بعد از انتخاب برنامه ی مورد نظر ،صفحه ای که در آن مشخصات و تنظیمات برنامه قرار دارد می شوید.در این صفحه شما با انتخاب گزینه ی Clear Cache و Clear Data اطلاعات برنامه را پاک کنید.

در اینجا توصیه می شود که در ابتدا اقدام به پاک کردن حافظه Cache کرده و در صورت حل نشدن مشکل شما اقدام به حذف حافظه دیتاData کنید.لازم به ذکر است که بازدن Clear Data فقط تغییرات اعمال شده در برنامه است و نه محتوای اصلی برنامه .برای مثال اگر ما این کار را روی برنامه Gallery انجام دهیم ،عکس های شما پاک نخواهد شد وفقط تنظیمات و تغییراتی که شما در برنامه ایجاد کردید یا افزونه هایی که برای آن نصب کردید تغییر ایجاد خواهد شد.

پاک کردن Cache برنامه باعث پاک شدن مقداری از اطلاعات برنامه ی مورد نظر شما شده ،اطلاعاتی که باعث می شد برنامه ی شما سریع تر اجرا شود.در این نوع پاک کردن اطلاعات احتمال رفع خطا نسبتا زیاد است..

2.Uninstall کردن برنامه ها و بازی ها:

راه دیگر این است که بازی و برنامه ای که پیغام خطا داده است(به جز برنامه های سیستمی) را Uninstall یا لغو نصب کنیم و دوباره آن را نصب کنیم.

3.ریست نرم افزاری(Soft Reset) :

با ریست نرم افزاری هیچ اطلاعاتی پاک نمی شود . در این روش شما باید گوشی را خاموش و دوباره آن را روشن کنید .هر فردی که دارای گوشی هوشمند می باشد ،باید گوشی خود را هر چند روز یک بار روشن بعد از گذشت چند دقیقه دوباره روشن کند.بسیار یاز مشکلات مانند مشکلات شبکه ،برنامه ها ، صدا و ایمیل و…. با انجام این کار حل می شوند.

4.ریست کارخانه ای (Factory Reset):

آخرین و بدترین کار را باید هنگامی که هیچ کدام از روش های بالا موثر و کافی نبودند انجام داد .ولی نکته ی مهم قبل از انجام این کار که باید به آن توجه کرد این است که باید از تمامی اطلاعات خود مانند برنامه ها ، مخاطبین ،پیامک ها ، ایمیل ها و…. خود بک آپ کامل بگیرید چون این اطلاعات پس از انجام این کار از گجوشی شما حذف می شوند و شما می توانید بعد از انجام ریست کارخانه ای دوباره برنامه و باززی های مورد نیاز خود را دوباره نصب کنید.

 چگونه ریست کارخانه کنیم:

 

اما بریم سراغ آموزش :
دستگاهتان را خاموش کنید.

 

 

 

ریست گوشی اندروید , پترن گوشی

 

 

 

سپس کلید  افزایش صدا (+Volume) + کلید Home + Power را همزمان بگیرید. بعد از مشاهده آرم سامسونگ فقط کلید Power را رها کنید. بعد از مشاهده صفحه زیر بقیه کلید ها را نیز رها کنید.

 

 

 

 

 

ریست گوشی اندروید , پترن گوشی

 

 

 

در منوی باز شده روی دکمه wipe data/factory reset کلیک کنید.(در بعضی گوشی ها به صورت لمسی و در بعضی با کلید های افزایش و کاهش صدا باید در منو حرکت کنید)

 

 

 

ریست گوشی اندروید , پترن گوشی

 

 

 

یک اخطار را مشاهده میکنید ، روی گزینه yes –delete all user کلیک کنید.

 

 

 

ریست گوشی اندروید , پترن گوشی

 

 

 

یک صفحه مانند تصویر زیر مشاهده میکنید و بعد از مدت کمی گوشی شما روشن میشود ؛ مثل روز اول

 

 

 

ریست گوشی اندروید , پترن گوشی

 

 

توجه کنید در گوشی های مختلف و نسخه های مختلف اندروید ممکن است کمی تفاوت داشته باشد اما اصل کار به همین شکل است و احتمالا برای شما هم به همین صورت باشد.

 

   آخرین روش اینه که رام گوشی رو دانلود کنی و نصب کنی (100درصد عملی)

ممنون که به ما هم سر زدید فقط نظر یادت نره

 



برچسب ها : ,,,,,,,

حل مشکل custom binary blocked by frp Lock گوشی های samsung

حل مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock

                 اگه گوشیتون درست شد نظر یادتون نره


در مدل‌های جدید گوشیهای سامسونگ در بعضی مواقع بعد از فلش رام و یا ریکاوری روت یا آنروت گوشی و حتی در برخی موارد نادر گوشی به صورت خودبه‌خود روی لوگوی سامسونگ می‌ماند و بوت نمیشود و شما و با ارور قرمز رنگ Custom Binary blocked by FRP Lock مواجه می شوید. چاره چیست؟!

قفل FRP چیست؟
قفل FRP یا Factory Reset Protection lock قابلیت جدید امنیتی است که در گوشیهای هوشمندی که با اندروید 5 به بالا کار می‌کنند اضافه شده است.
این قابلیت جدید برای جلوگیری از فکتوری ریست غیرمجاز و همچنین تغییرات نرم‌افزاری بدون اطلاع کاربر طراحی شده است. این قابلیت با استفاده از گوگل اکانت سینک شده در دستگاه بررسی میکند که آیا تغییرات انجام داده شده در دستگاه مورد تایید کاربر هستند یا خیر.

در اگوست 2014 ایالت کالیفرنیا قرارداد SB-962موسوم به قانون Smartphone Kill Switch را امضا کرد که این قراداد بازتابهای زیادی در سیستم عامل اندروید داشت. از آن تاریخ تمامی دستگاه‌های جدید اندرویدی مجهز به سیستم جدید امنیتی شدند که مورد قبول این قانون بود تا مجوز فروش در آمریکا را داشته باشند.

بنابراین اینگونه بود که گوگل قابلیت FRP را به اندروید جدید 5 یا Lollipop اضافه نمود تا زمانی که دستگاه شما حتی Full Wipe (فرمت کامل) می‌شود تا زمانی که صاحب دستگاه اجازه ندهد، نتوان از دستگاه استفاده نمود. هرچند در دستگاه‌هایی که قابلیت آنلاک بوتلودر را دارند می‌توان به راحتی از طریق دستورات fastboot این قابلیت را دور زد.


OEM Unlockچیست؟
بنابراین گوگل برای جلوگیری از این امر و استفاده از قابلیت FRP در گوشیهایی که بوتلودر باز دارند، قابلیت پنهانی به اندروید اضافه کرد که از آنلاک کردن بوتلودر جلوگیری کرده و همچنین دستورات فلش از طریق fastboot را تا زمانی که غیرفعال باشد غیر ممکن می‌سازد. این تنظیمات OEM Unlocking نام دارد.

OEM Unlock باز باشد یا بسته؟ مسئله این است!
هرچند که با بسته بودن این گزینه امنیت دستگاه شما بالاتر خواهد رفت اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این که در صورتی که شما بخواهید تغییری دز دستگاه خود ایجاد کنید، مثل نصب رام کاستوم، نصب ریکاوری پیشرفته، روت یا آنروت گوشی، بروز مشکل دز آپدیتی که توسط حود گوشی و از طریق wifi انجام می‌گیرد و... دستگاه شما با مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock روبرو خواهد شد.
اما در صورتی که این گزینه فعال باشد، میتوان به راحتی اقدام به فلش دستگاه به یک فریمور اصلی نمود و گوشی را نجات داد. بنابراین فعال کردن این گزینه می‌تواند گوشی شما را از غیرقابل استفاده شدن نجات دهد!

چگونه OEM Unlock را فعال کنم؟
برای فعال کردن این قابلیت، از Settings دستگاه و از منوی Developer Options می‌توانید به راحتی گزینه OEM unlocking را فعال کنید. در صورتی که منوی Developer Options در Settings دستگاه شما وجود نداشته و پنهان باشد عملیات زیر را جهت ظاهرسازی آن انجام دهید.
از Settings گوشی وارد قسمت About شده و گزینه Build Number را چندین بار پشت سرهم لمس کنید. حال مشاده خواهید کرد که گزینه Developer Options در تنظیمات گوشی ظاهر شد!

حل مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock


زمانی که گوشی شما عبارت Custom Binary Blocked by FRP Lock را نشان می‌دهد بدین معنی است که یک گوگل اکانت در گوشی سینک شده است. به عبارت دیگر اگر شما به دستگاه خود گوگل اکانتی نمیدادی هرگز با این مسئله روبرو نمیشدید. درواقع با اضافه کردن گوگل اکانت به گوشی شما یک سری تدابیر امنیتی را در گوشی خود فعال می‌کنید که خیلی هم خوب است! اما مشکل زمانی پیش میاید که شما پسورد اکانت گوگل خود را فراموشی کرده باشید و یا اکانت گوگل متعلق به فرد دیگری باشد!

در این حالت گوشی شما حتی فکتوری ریست هم نمی‌شود و یا زمانی که میخواهید با برنامه‌هایی نظیر odin گوشی را فلش کنید با پیغام failed مواجه می‌شوید.

البته را‌ه‌هایی برای دور زدن این مشکل در سایت‌های اینترنتی معرفی شده‌اند که برای برخی مدلها این روشها ناکارآمد هستند.

 

روش کار:

1-برنامه نرم افزارOdin  را  از لینک زیر دانلود کرده  که برای برای اجرا در کامپیوتر است

لینک دانلود Odin3_v3.10.7

 

2 -سپس به لینک زیر رفت و  firmware مدل گوشی خودتان را پیدا کنید و آن را دانلود کنید

لینک دانلود firmware

  سپس گوشی خود  را به Downloading ببرید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس کلید کاهش صدا (-Volume) + کلید Home + Power را همزمان بگیرید.

حالا کابل رو به کامپیوتر و گوشی متصل کنید

برنامه Odin را  باز کنید

در قسمت pda ادرس firmware که دانلود کردید روبزارید بعدشم دکمه startرو بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا نصب شه

هر موقع که در قسمت در سمت چپ به رنگ سبز رنگ !pass   یعنی با موفقیت نصب شدع  فقط  تا زمانی که گوشی بالا نیومدع کابل رو نکشید 

روش دوم :((100درصد تضمینی))

اول از همه رام  مدل گوشیتون رو  دانلود کنید و مثل قبل با برنامه odin3 نصب کنید



برچسب ها : ,

تشخیص فتوشاپی بودن تصاویر به وسیله نرم‏افزار IrfanView

یکی از قوی‌‌ترین نرم‌افزارهای مشاهده تصاویر در محیط ویندوز، نرم‌افزار IrfanView است. این نرم‌افزار رایگان، در عین سادگی و کم حجم بودن توانایی‌های بسیاری دارد. توانایی‌هایی از قبیل پشتیبانی از ده‌ها فرمت تصویری، ویرایش و تبدیل تصاویر و حتی پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری. هم‌چنین با استفاده از پلاگین‌های متعدد می‌توانید امکانات این نرم‌افزار را بیش از پیش توسعه دهید. یکی از کارایی‌های فوق‌العاده این نرم‌افزار تشخیص فتوشاپی بودن تصاویر است. گاهی در محیط اینترنت تصاویری را می‌بینید که آن‌قدر حرفه‌ای مونتاژ و دستکاری شده‌اند که به هیچ‌وجه نمی‌توان پی برد که این تصویر واقعی است یا به وسیله نرم‌افزارهایی نظیر Adobe Photoshop ایجاد شده است. با استفاده از این ترفند می‌توانید به وسیله نرم‌افزار IrfanView پی ببرید که تصویر مورد نظر شما توسط خروجی چه نرم‌افزاری تولید شده است.
 

بدین منظور:
ابتدا بایستی اطمینان پیدا کنید مجموعه پلاگین‌های IrfanView را نصب کرده‌اید. مجموعه کامل پلاگین‌های این برنامه، حجمی معادل 7 مگابایت دارد و از لینک زیر قابل دریافت است:
http://www.tarfandestan.com/forum/post385424-5.html
پس از دریافت و نصب پلاگین‌ها، تصویر مورد نظر را به وسیله نرم‌افزار IrfanView باز کنید.
سپس از منوی Image بر روی Information کلیک کنید (یا کلید میان‌بر I را فشار دهید).
در پنجره باز شده (ترفندستان) بر روی دکمه EXIF info کلیک کنید.
پنجره جدید باز خواهد شد که یکی از گزینه‌های آن Software است.
در جلوی عبارت Software نام نرم‌افزاری که آخرین خروجی تصویر از آن گرفته شده است به همراه نسخه دقیق آن و نام سیستم عامل به چشم می‌خورد. در صورتی که عبارت Adobe Photoshop در این قسمت وجود داشت به این معناست که تصویر به وسیله فتوشاپ ویرایش و ذخیره شده است.

برای دانلود آخرین نسخه نرم‌افزار IrfanView به اینجا بروید.


برچسب ها : ,,,,,,

کلید های میانبر ویندوز

بيش از 200 نوع از كليد هاي ميانبر



 

 

Esc لغو عمليات در حال انجام.

F1 راهنما.

F2 در حالت عادي تغيير نام آيتم (هاي) انتخاب شده . در برنامه هاي قديمي تر (معمولا تحت داس)ذخيره فايل جاري.

F3 جستجو.

F4 باز كردن ليست پايين رونده Address Bar

F5 به روز آوري Refresh

F6 مانند كليد Tab بين اجزاي مختلف پنجره جاري سوييچ مي كند.

F10 پرش به منو هاي اصلي يك پنجره مثلFile,Edit,View,...

F11 پنجره جاري را تمام صفحه مي كند.

PrintScreen در ويندوز از كل صفحه نمايش يك عكس مي گيرد و آن را در حافظه كليپ بورد قرار مي دهد و ما مي توانيم در يك برنامه ويرايش عكس مثل Ms-Paint آن را Paste كنيد .

Tab بين اجزاي پنجره جاري سوييچ مي كند .

Space در حالت مرورگر اينترنت اكسپلورر صفحه جاري را به پايين مي برد .مثل Page Down

BackSpace در حالت عادي يعني در مرور ويندوز يك مرحله به بالاتر ميرود (معادل Up) و در مرورگر اينترنت اكسپلورر معادل Back است.

Home رفتن به اول خط در حالت ويرايش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.

End رفتن به آخر خط در حالت ويرايش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.

PageUp در حالت مرور چه در اينترنت و چه در ويندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا مي رود.

PageDown در حالت مرور چه در اينترنت و چه در ويندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پايين مي رود.

 

 

تركيبات كليد Ctrl :
Ctrl+q در بعضي از برنامه ها خروج است.
Ctrl+w در اكثر برنامه هايي كه چند فايل را باهم باز مي كنند مثل Ms-Word, كلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+e جستجو در مسير جاري.
Ctrl+r تازه كردن صفحه معادل كليد F5 و Refresh
Ctrl+y وقتي كه يك عمل به عقب باز ميگرديم (Undo) اين كليد ها يك عمل به جلو مي روند (Redo) البته در بعضي برنامه ها معمولا محصولات آفيس مايكروسافت اينگونه هستند .
Ctrl+i باز كردن قسمت علاقه مندي هاFavorites
Ctrl+o باز كردن فايل جديد در اكثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرينت گرفتن در اكثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آيتم ها.
Ctrl+s در اكثر برنامه ها ذخيره فايل جاري .Save
Ctrl+d در اينترنت اكسپلورر صفحه باز شده جاري را به علاقه مندي ها اضافه مي كند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ويندوز هم آيتم (آيتم هاي) انتخاب شده را پاك مي كند.

Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ويرايشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+l در اينترنت اكسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.
Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy
Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهي علاقه منديها (Organize Favorites) را باز مي كند.
Ctrl+n در اينترنت اكسپلورر (تقريبا تمامي مرورگرها) يك پنجره جديد باز مي كند.
Ctrl+F1 در اكثر برنامه ها ي مختلف راهنماي برنامه را باز مي كند .
Ctrl+F4 باز كردن ليست پايين رونده Address Bar در مرورگر اينترنت اكسپلورر و مرورگر ويندوز.
Ctrl+F10 باز كردن منو هاي بالاي پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ويرايش متن همان كار BackSpace را انجام مي دهد با اين تفاوت كه به جاي پاك كردن كاراكتر به كاراكتر كلمه به كلمه پاك مي كند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ويرايش مكان نما را به اول صفحه انتقال مي دهد.
Ctrl+End درحالت ويرايش مكان نما را به آخر صفحه انتقال مي دهد.
Ctrl+Insert كپي آيتم(هاي) انتخاب شده در حافظه كليپ بورد(Copy).

 

 

 

تركيبات كليد Alt :
Alt+A باز كردن منوي علاقه مندي ها و قرار گرفتن بر روي Add to Favorites
Alt+D انتقال مكان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاري.
Alt+Space Bar معادل راست كليك بر روي نوار عنوان پنجره جاري.
Alt+Esc پيمايش بين پنجره هاي باز جاري.
Alt+Tab سوييچ كردن بين پنجره هاي باز جاري.
Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل مي كند (معمولا ويرايشگرهاي قديمي و تحت داس)
Alt+Home در مرورگر اينترنت اكسپلورر به صفحه خانگي پرش مي كند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ويندوز.
Alt+Number تركيب كليد Alt به همراه زدن يك عدد از قسمت سمت راست صفحه كليد در حالت ويرايش يك كاراكتر معادل كد اسكي عدد وارد شده نمايش مي دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد كنيم پس از رها كردن كليد Alt اين كاراكتر نمايش داده مي شود : § .
Alt+Enter متعلقات (Properties) آيتم(هاي) انتخاب شده را نمايش مي دهد.
Alt+PrintScreen از پنجره جاري يك عكس تهيه مي كند و به حافظه كليپ بورد انتقال مي دهد.

 


تركيبات كليد Shift :

Shift+F10 معادل راست كليك.
Shift+Del پاك كردن كامل آيتم (هاي) انتخاب شده .يعني بدون اين كه به سطل بازيافت انتقال يابد پاك مي شود.
Shift+tab وارونه كاري كه Tab انجام مي دهد.
Shift+Insert فراخواني اطلاعات از حافظه كليپبورد (Paste)

 

 

تركيبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوي Start در ويندوز.
WinKey+E باز كردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز كردن پنجره Run.
WinKey+U باز كردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمايش دسكتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوي يك كامپيوتر در شبكه.
WinKey+L قفل كردن كامپيوتر .يا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize مي كند.
WinKey+Shift+M تمامي پنجره هاي Minimize شده را Restore مي كند



برچسب ها : ,,,,,

چگونه روی پوشه رمز بگذاریم

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلید کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پس وردی نداشته باشید، کاردی ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پس وردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما" این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسک تاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پس وردتان استفاده کنید.

پس از کلیک گزینه yes باید پس ورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create pass word » کلیک کنید و در آخر پنجره پسورد را ببندید.

در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسیکه وارد سیستم شما شود

نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید .

 

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.

فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه «Add a password » کلیک کنید.

و سپس پس ورد خودرا در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.اکنون شما تنها کسی هستید که به فایل های این پوشه دسترسی دارید. پوشه باز می شود و فایل ها نیز دیده می شوند اما شما تنها کسی هستید که می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید.



برچسب ها : ,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 5
.